1

Onderwerp: USB Loader leest externe HDD niet na softmod

Hallo iedereen,

Ik heb een Wii met update 4.2e die softwarematig is omgebouwd. Ik gebruik USB loader GX om spellen te laden vanaf een 1Gb of een 4Gb USB Stick en dit werkt gewoon zoals het hoort.

Omdat 1Gb en 4Gb een beetje weinig is heb ik een externe HDD (Western Digital Elements 400 Gb) opgedeeld in 2 partities zodat ik een partitie vrij heb van 50 Gb voor de Wii. Als ik vervolgens met de USB loader een spel probeer te openen vanaf de HDD krijg ik een zwart scherm en reageert de Wii helemaal nergens meer op (USB loader herkent de spellen dus wel maar bij het opstarten van een spel wordt het scherm zwart). Vervolgens heb ik een update van de USB loader geinstalleerd en nu ziet de USB loader helemaal geen spellen meer op de HDD.

Heeft iemand een idee waar dit mee te maken heeft?

Nog even wat punten die misschien kunnen helpen:
- Het lijkt erop dat de HDD wel gelezen kan worden aangezien de USB laoder (in eerste instantie) wel de spellen laat zien die erop staan (nu niet meer na de update dus).
- Precies dezelfde spellen kunnen wel geladen worden vanaf een USB-stick. Met de softmod lijkt dus niets mis.
- USB-loader opent gewoon zonder errors te laten zien.

2

Re: USB Loader leest externe HDD niet na softmod

Je hebt 2 partities... welke zijn voor wat, hoe groot, en hoe geformatteerd?
Bij de nieuwe versie van GX kun je aangeven welke partitie gebruikt moet worden.
zo snel uit mijn hoofd is dat de gxglobal.cfg
en dan de optie partition = <partitienummer>
voor partitienummer moet je dan het nummer van je partitie invullen (beginnen bij 0, dus je eerste partitie is 0, tweede is 1 etc.)

En waar staat je usbloader zelf?
hoe start je deze op?
gebruik je dezelfde config files als met de USB stick?

Laatst bewerkt door Glowy (05-01-2010 12:41:58)

The voices made me do it!

3

Ik ben ook bezig geweest met partities en had daar veel problemen mee.

Ik heb gewoon een aparte ext. harddisk aangeschaft voor de wii en deze via de wii geformateerd in 1 grote partitie van 1.5TB een heb geen problemen meer gehad. Dit loopt als een zonnetje.

Ik gebruik wel de Configurable USB Loader en kan deze gewoon blijven updaten.

4

Ik heb een HDD van totaal 400 Gb. Deze heb ik NTFS geformatteerd en vervolgens opgedeeld in een partitie van 50 Gb voor de Wii en de rest voor mij PC. Vervolgens heb ik de partitie voor de Wii geformatteerd met WBFS manager en toen de spellen erop gezet.
Toen dit niet werkte heb ik de partitie eerst eens FAT32 geformatteerd en vervolgens weer met WBFS de spellen erop gezet maar dit helpt ook niet.

Ik zal vanavond eens kijken of ik misschien de verkeerde partitie probeer te lezen nadat ik de update heb uitgevoerd. Dit zou kunnen verklaren waarom er geen spellen meer zichtbaar zijn na de update.

De USB loader heb ik op de Wii ge

Laatst bewerkt door Brandts (05-01-2010 13:59:44)

5

Je gebruikt toch wel Hermes cIOS v4 (222/223) toch? anders gaat FAT/NTFS niet werken.

Laatst bewerkt door Glowy (05-01-2010 15:14:04)

6

Nu overvraag je me een beetje aangezien ik hier weinig verstand van heb. Volgens mij is Ios249rev14 de enigste IOS die op mijn Wii geinstalleerd is.

Ik had geen idee dat dit nodig was om FAT/NTFS te laten werken. Wat doet deze Hermes cIOS v4 (222/223) en hoe kan ik hem installeren?

7

ik heb ook geprobeerd om deze in 2 partities te doen maar dat geeft veel problemen.
nu heb ik de harddisk in zijn geheel te laten. en wbsf geformateerd met het programma alt.binz.

dit werkt zeer goed.

ios staat bij mij op 249.
dit geeft wel een error maar gaat dan automatisch over naar 222 en start de harddisk goed op.

8

moet je eens wbfs manager 3.0 proberen ook een mooi proggie om te kopieren

9

cIOS 222 v4 kun je hier vinden:
http://filetrip.net/f8367-hermes-cIOS-2 … ler-4.html
install:

* Unplug ALL Gamecube memory cards and controllers.
2. Run the cIOS222/223 Installer with the HBC. Use IOS249 if it asks so.
*Select cIOS222. In the new menu, choose 38 merged 37. Let it install, it will exit when done.

3. [Optional] Run the cIOS222/223 Installer and again use IOS249.
* This time select cIOS223. In the menu, choose 38. Let it install and exit.

4. [Optional] Run the installer again. Use IOS249.
* Now choose IOS202. Now choose 38 merged 60. Let it install and exit.

10

Ik ben er gisteren niet meer aan toe gekomen. Ik zal kijken of ik vanavond wel nog tijd kan vrijmaken.

Bedankt alvast voor jullie bijdragen wink

11

Glowy schreef:

Je gebruikt toch wel Hermes cIOS v4 (222/223) toch? anders gaat FAT/NTFS niet werken.

De USB Loader zag de spellen niet op de harde schijf staan omdat hij inderdaad de verkeerde partitie las na de update.

Ik heb gisteren Hermes cIOS v4 (222/223) geinstalleerd en vervolgens een spel opgestart en hij deed het gewoon. Vervolgens ben ik meerdere spellen op de partitie gaan zetten maar vervolgens wil de USB Loader ze weer niet opstarten. Zoals eerst ook het geval ziet en herkent hij de spellen wel maar als ik een spel opstart krijg ik een zwart scherm.

Ik zet de spellen op de harde schijf met WBFS Manager 3.0. Zou het kunnen zijn dat de bestanden niet goed worden overgezet waardoor ze corrupt raken o.i.d.? Zijn er nog andere goed werkenden programma's waarmee ik de bestanden op een WBFS-partitie kan zetten? (alt.binz wat henryveld voorstelt kan ik nergens vinden)

Edit: Ik heb een mooi overzichtje gevonden met WBFS Managers, vanavond ga ik weer wat experimenteren:
http://wiki.gbatemp.net/wiki/index.php? … S_Managers

Laatst bewerkt door Brandts (07-01-2010 09:03:56)

12

Ik zelf gebruikte eerst WBFS Manager 3.0 maar ben over op deze http://gbatemp.net/index.php?showtopic=188295
omdat deze ook fat32 en NTFS ondersteund.

Heb je in de globale settings wel cIOS 222 aangezet, en niet alleen op het spel? anders krijgen alle nieuwe spellen standaard cIOS 249

Laatst bewerkt door Glowy (07-01-2010 09:55:37)

13

Hey Wii-ers,

Ik heb mijn Wii (4.1E) succesvol omgebouwd met homebrew en speel mijn spellen vanaf een Verbatim 3,5" 1TB schijf zonder problemen (USB Loader 50c)

Nu heb ik een 2,5" schijf gekocht zodat ik niet iedere keer als ik wil spelen de schijf aan en uit hoefde te schakelen en ook dit werkt prima.

Nu heb ik het voor elkaar om de spellen vanaf FAT32 uit een map WFBS te installeren maar ik kan ze niet spelen omdat de IOS222/223 ontbreekt.

Ik heb gisteren wel mijn Cios249 succesvol geupdate maar ik durf het nog niet zo goed aan om die 222 te installen.
zitten hier risico's aan verbonden of kan ik dit gewoon doen en dus spellen laden vanaf een FAT partitie (of ntfs volgens de specs)

Ps met Cios249 V7 kon ik mijn usb HD op beide poorten benaderen en spelen en na de update lukt dit nog maar met de "buitenste" usb poort (klein detail ;-) )

alvast dank voor evt reacties!

14

aanvulling:

De 2,5" inch Verbatim schijf (computerland aanbieding 500GB) werkt prima maar schakelt niet uit als de Wii uitgeschakeld wordt.
Ik had eerst een Iomega 400GB prestige schijf gekocht bij BCC en deze werkte niet goed samen maar gelukkig kun je bij BCC binnen 14 dagen retourneren en geld terug krijgen :-)

15

Uitschakelen doet de schijf alleen maar als de Wii compleet uit gaat (rode led) en niet in standby (oranje led).
cIOS 222 kun je er veilig op zetten, het is alleen maar een toevoeging, dus de brick kans is minimaal.
de laatste versies van cIOS 249 zorgt er voor dat poort 0 is gereserveerd voor je schijf en poort 1 voor andere USB connected devices (gitaar, drumstel etc.) Als dit niet gedaan was werkten de USB instrumenten niet. Dus dit is normaal gedrag.

Laatst bewerkt door Glowy (07-01-2010 12:53:51)

16

Glowy schreef:

Heb je in de globale settings wel cIOS 222 aangezet, en niet alleen op het spel? anders krijgen alle nieuwe spellen standaard cIOS 249

Je had helemaal gelijk, ik had inderdaad alleen dat ene spel gestart vanaf cIOS 222. Nu ik alles laat opstarten vanaf cIOS 222 werkt alles gewoon.

Bedankt voor je goede hulp (en ook de rest natuurlijk voor het meedenken wink).

17

Guys jullie moeten me helpen.
Ik heb de softmod voor 4.2e uitgevoerd zonder errors, alleen krijg ik de spellen niet aan de praat via bv usb. De spellen worden herkend op mijn 2,5" 120Gb maxtor welke geformateerd is met wbfs manager maar als ik ze wil starten krijg ik een zwart scherm en loopt de Wii vast. Ik heb 3 games getest. New super mario (fixed), Clone Wars (NTSC) en Vertigo. Ik lees hier het

18

Welke USB loader gebruik je?
en wat heb je gedaan om om te bouwen?

19

Ik gebruik USB loader GX en heb deze geupdate via internet, de versie weet ik even niet.
De softmod heb ik uitgevoerd volgens deze beschrijving: http://wiispelletjesdownloaden.nl/wii-s … rmware-42e

Ik heb geen errosr gekregen dus je zou zeggen dat alles werkt. Alleen wat ik al zei, hij herkent de spellen wel nadat ik USB Loader hebt opgestart alleen zodra ik op een spel klik krijg ik een zwart scherm en moet de Wii gereset worden.

20

Ik zal maar niet zeggen wat ik de maker van die site toe wens....
Daar staan alleen maar halve handleidingen...
zoek een goede handleiding en probeer het nog eens...

21

Duidelijke taal. Ik ga het anders oplossen. Ik laat het doen voor 2 tientjes met 100% garantie, dan ben ik van het gedoe af. Thanks anyway.