1

Onderwerp: Wii games branden

Branden van Wii games

Disclaimer - Spellen mag je alleen downloaden en branden als je het origineel hebt aangeschaft. Console Hardware moedigt piraterij niet aan!!

Downloads voor de Wii zijn overal op het internet te vinden. Ze komen in de volgende vormen voor:

1. - game.iso
2. - game.wii

1. Games met ISO extentie
Games met ISO extentie kan je met nero, clonecd, dvd decrypter of welk ander programma branden en zal de back up moeten opstarten mits je deze niet sneller dan 4x speed brand en op goede media (Wij raden media aan als Verbatim!). Simpel!

2. Games met Wii extentie
Games met Wii extentie zijn RAW bestanden, direct geript van het origineel, alleen moeten deze nog ge-unscrambled worden. Daar zijn programma's voor als RAWDump.
Deze is in de downloadsectie te vinden op de website - link
Start RAWDump op en klik op 'Convert RAW to Iso'. Zoek je game.wii op, klik deze aan. Een nieuwe lister verschijnt, geef het nieuwe bestand (de .iso) een naam, wat je wilt, gamex.iso bijvoorbeeld en druk op enter. Deze converteert RAW naar een .iso bestand.
Daarna brand je deze, niet sneller dan 4x, met een brandprogramma op een DVD-R of DVD+R. Wij raden media aan als Verbatim (-R). Geen goedkope B-merken (Arita, Princo etc)want daar kunnen problemen mee ontstaan zoals DRE's en snellere slijtage van de lens.

DVD+R Booktype Settings
Let op als je DVD+R gebruikt, zet je booksettings voor DVD+R naar DVD-ROM! Dit doe je met DVDInfoPro of een ander programma (Nero, ImgBurn) die je brander ondersteund. Sommige branders hebben geen ondersteuning voor BookTypeSettings maar daar kan de DVD+R al op DVD-ROM staan zoals bijvoorbeeld bij de Pioneer branders.

Meer informatie over BookTypeSetting (in het Engels):
http://www.k-probe.com/bitsetting-booktype-faq.php

Brand software
Het branden van iso's kan met elk brand programma. Aanrader is:

1. ImgBurn - link

Dit is gratis software en brand iso's zonder problemen.

Elke DVD brander kan iso's voor de Wii branden. Goede DVD-branders merken zijn:
- Plextor
- NEC
- Pioneer
- Asus
en nog veel meer.

Welke media kan je het beste gebruiken voor backups?
Dat zijn Verbatim schijfjes. Andere merken kunnen problemen geven. 99% van de backups werken zoals origineel bij gebruik van Verbatims.
Er is ook een lijst opgezet. Deze is hier te vinden:

Een compatibility list voor media is hier te vinden:
http://wiki.scorpei.com/index.php/Wii_D … ility_list

Wilt u dat het 100% goed werkt en blijft werken, gebruik dan Verbatim.

Te koop bij o.a. : BigDennis, Opus, Nierle Media, Computerland, PCL Computers e.a.

Backup maken van je originele spellen:

Om je eigen Wii spellen te backuppen heb je ook een LG DVD-drive nodig en wel een van deze typen:

* LG-8164b
* LG-8163b
* LG-8162b
* LG-8161b

Alleen met deze drives kan je Wii spellen lezen.

De exacte grootte voor spellen zijn:

4,699,979,776 bytes, dan is het unscrambled.
4,700,012,544 bytes, dan is het unscrambled met unscrambler 0.4
4,736,698,368 bytes, dan is het een raw bestand en moet het geunscrambled worden.
1,459,978,240 bytes, dan is het een gamecube iso (.gmc moet je gewoon veranderen in .iso)
is je file niet PRECIES zo groot dan is het een foute dump.

Een uitleg (In het Engels) is hier te vinden:
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/471073

2

Re: Wii games branden

THNX!!!!!!!!!!

3

ik heb 2 dvd+r merken geprobeerd (Arita en Platinum) maar zonder succes. Waarschijnlijk ligt dit aan het feit dat mijn brander/software (Samsung/Imgburn) niet in staat is het booktype op DVD-ROM te zeten.
Ik heb DVD-R 8x van Imation gekocht die hij wel pakt. Maar een van de disks geeft tijdens het spelen soms een leeserror. Een andere pakt ie helemaal niet. Lastig te bepalen waar het aan ligt. Misschien heb ik ze te snel gebrand, heb ik teveel gedaan met de computer tijdens het branden of is het toch toevallig dit merk. Ik ga nu Verbatim DVD-R bestellen. Misschien kunnen mensen hun ervaringen hier nog posten?

dit bericht vond ik nog:
Posted: Sun Feb 04, 2007 2:20 pm Post subject: TESTED DVD MEDIA BRANDS

--------------------------------------------------------------------------------

* IMPORTANT *

Use 100% genuine branded media for a reliable copy. There are inferior clones available which show fake branding, these will often cause disk read errors.

TESTED MEDIAS :

TDK DVD-R --> 16x -- PERFECT
XTRA DVD-R -> 8x -- PERFECT
IMATION DVD-R --> 16x -- PERFECT
VERBATIM DVD-R --> 16x -- PERFECT
VERBATIM DVD+R --> 4x -- PERFECT (Burn it DVD-ROM BOOKTYPE)
EMTEC DVD-R -->> 4x -- Produces DRE on WII and Gamecube Modes
PLEOMAX DVD-R --> 16x -- PERFECT
PRINCO DVD-R -- > 4x -- Not Good Perfomance

SOME DVD BURNERS LIKE PIONEER 111d doesn't like too much the DVD Brands above .. if you get dre's with them .use someone like RITEK or similar ...

4

Ik heb zelf Platinum DVD-R op 4x gebrand en met succes. Als je DVD+R wilt gebruiken moet je inderdaad je BookType op DVD-ROM zetten.
Ik raad sowieso aan om Verbatim of alleen maar A-kwaliteit te gebruiken. Met andere woorden ook geen Platinum wink

5

Ik heb Philips DVD-R 16 speed met mediacode DAXON016S (echt nog nooit van gehoord). Deze werken ook prima (Tot nu toe wel alleen maar Gamecube Games geprobeerd, maar dat mag niet uitmaken).

Let er wel op dat ge

6

Geimporteerde games werken zeker wel wink
Download de GCOS bootdisk van de downloads en boot die. Swap met je USA of JAP game en spelen maar! big_smile

7

Dat gaat toch alleen met GC games en niet met Wii games??

8

gr1542 schreef:

Dat gaat toch alleen met GC games en niet met Wii games??

Klopt, gr1542 het ook alleen over GC games.

9

Je eigen gamecube back ups kunne ntoch ook op een normaal dvd schijfje gezet worden?

En heeft iemand al goeie dvds gevonde nwaar je je eigen back ups goed op kan zetten ?

10

Klopt, GC games kunnen gewoon op een DVD-R gezet worden. En ik raad sowieso goede kwaliteit media aan zoals Verbatim.
En merken, kijk naar de posts hierboven.

11

Hallo sammy bedankt voor je telefonische steun big_smile

ik heb een pioneer 111D brander die heb i geupdate met de firmware van dangerous brothers naar versie 1.29.

Ik heb nu 5 tal dvd+r gebrand van het merk "data write" en ik kan deze dus allen weg gooien want ik krijg DRE dus rotzooi die data write.

Ik ga binnen kort eventjes die verbatim proberen

alvast bedankt voor je hulp je bent een echt life saver  big_smile

Peace...

Edit:

Ik heb de backups via mijn NEC brander opnieuw gebrand met booktype dvd-rom en nu werken ze perfect!!!!!!!!!!!!!!!!!!

en dan toch nog datawrite
verbazend niet big_smile

Laatst bewerkt door Hind (24-02-2007 16:29:00)

12

moet je gamecube games ook unscramblen,net als met de wi games, heb nu een paar games met .gcm extensie...??

13

DJEKZANA schreef:

moet je gamecube games ook unscramblen,net als met de wi games, heb nu een paar games met .gcm extensie...??

de .gcm kan je gewoon  renamen naar .iso en daarmee gewoon met je favoriete brandprogramma branden.

LET OP SET ALTIJD JE BITSETTIN/BOOKTYPE VAN JE DVD+R OP DVD-ROM ANDERS KAN JE DE DVD'S WEGGOOIEN!!!!!!(DIT IS ALLEEN MET DVD+R, DVD-RW EN DVD+RW

14

aight Thanks for de tip!..

Hebben jullie de Region_Free_Patcher_NTSC_To_PAL al geprobeerd op de USA games..
Is een kwestioe van iso patchen echt super!!!
Bij mij werkt dragonball gewoon!!!
Dus geen wikey meer nodig!!! ga nu de rest proberen...

15

hoe bedoel je met renamen naar iso

16

Ik zal de region free patcher online gooien morgen. Ik las ook gemengde berichten dat sommige modchip het hebben begeven door deze patch. Het verbaast me dat dit kan maargoed, beter gewaarschuwd dan helemaal niet wink

17

enje schreef:

hoe bedoel je met renamen naar iso

je hebt het bestand blahblah.gcm

dan verander je het gedeleete na de punt(.gcm) in .iso

renamen = hernoemen

hernoemen = naam wijzigen

ik hoop dat dit het een beetje duidelijk maakt

18

DJEKZANA schreef:

aight Thanks for de tip!..

Hebben jullie de Region_Free_Patcher_NTSC_To_PAL al geprobeerd op de USA games..
Is een kwestioe van iso patchen echt super!!!
Bij mij werkt dragonball gewoon!!!
Dus geen wikey meer nodig!!! ga nu de rest proberen...

Het enige probleem is dat als je de games gespeelt hebt(NTSC gepatched naar PAL). Dan moet je de power connector eruit moet halen en eruit moet laten voor +/- 60 mintuten om dan weer een backup game te kunnen spelen van je originele regio.

Dit schijnt te maken te hebben met het overloaden van je dvd buffer drive of zo.
Het fijne van dit probleem weet ik niet en kan er daarom ook niet in details op doorgaan.
Ik denk dat Sammy er het fijne wel van weet big_smile

19

Ik wou dat ik je daar gelijk in zou kunnen geven. Ik ben er nog niet bekend mee....
En een uur om je drive buffer leeg te krijgen? Heel vreemd. Als dit het geval is zou ik het eerlijk gezegd niet gebruiken.
Hopelijk komen er andere (betere) oplossingen om te patchen.
Onthou dat wij, als eindgebruikers, de beta-testers zijn van alle software, modchips etc. Er kan dus van alles gebeuren (of niet) met je Wii wink

20

Nou eigenlijk heb ik nog geen problemen gehad met de patcher tot nu toe..4 games werkend, en daarna gewoon weer andere backups spelen.
ik heb ergens wel gelezen dat er  een gast was op maxconsole die z'n wii was gecrashed maar na 15 seconden stekker er weer in en het werkte weer..
Voor mij is het tot nu toe nog een perfecte oplossing om NTSC spelen te spelen..

Working
Metal_Slug_Anthology_USA_WII-SYNDiCATE
Elebits_USA_Wii-Goomba
Dragon_Ball_Z_Budokai_Tenkaichi_2_USA_Wii-QwiiF
Sonic_and_the_Secret_Rings_USA_Wii-PARADOX

Not Working
Trauma_Center_Second_Opinion_NTSC_Wii-VORTEX
Super_Swing_Golf_NTSC_Wii-VORTEX

Laatst bewerkt door DJEKZANA (27-02-2007 17:41:10)

21

writen is toch het zelfde als branden?
(als je een iso hebt gebrand op een dvd dan kan je toch niet het iso betsand zien op de dvd)

22

met mijn verbatim dvd-r heb ik toch af en toe problemen. ik krijg op een zwart scherm de melding dat ik de disk eruit moet halen, de wii uitzetten en de handleiding moet raadplegen. bij mijn imatin dvd-r's heb ik ook well eens een read error gekregen. dit is dus anders. zou het aan de backup kunnen liggen?

heb het bijvoorbeeld bij sponge bob, en dan gebeurt het na het scherm waarop uitgelegd staat dat je je remote aan de nunchuck moet koppelen.

23

op hoeveel speed brand je ze?

24

brand ze op 4x
heb net wat zitten lezen op forums en sponge bob hoort bij de games waarvan bekend is dat ze niet goed werken met de Cyclowiz. Zal van de week als ik tijd heb eens gaan onderzoeken wat nu wel en niet precies werkt.
Hopelijk komt de update van de cyclowiz inderdaad deze week. Ben benieuwd.

25

Ik ook...en 4x speed is prima.