101

Re: Wii games branden

Hallo,
Ben er ook nog effe . tongue

Bedankt voor de reacties
ik hoorde wat over wel/niet ombouwen
En moet ik het dan na 24 uur verwijderen anders wat ....?

Heb nu geen internet , maar zit op de pc van mn vriend

Greetzzzz,

Wii have a problem wink

102

Ik heb een probleem waar ik totaal niks van begrijp. Brand al een tijdje op DVD-R en dat werkte altijd prima, maar nu wil hij opeens mn Wii games niet meer fikken. Nero zegt dat ik DVD+R nodig heb........ipv DVD-R, wazig toch? Ik heb nooit enige setting veranderd, hoe kan het dan opeens niet meer werken? Heb al verscheidene iso's geprobeerd dus daar ligt het niet aan. Iemand een idee?

103

Heel vaag...Windows Register probleem? Of Nero even niet gebruiken maar ImgBurn of iets soort gelijks.
Nero is leuk (voor de leek) maar vreet geheugen, teveel poespas om een iso'tje te kunnen branden.

104

Kom er net achter dat ik probeerde te branden op een Sony DVD-R, mn vorige games staan allemaal op TDK DVD-R. Zou het dat kunnen zijn? Wel balen want dan moet ik nu weer naar de winkel om TDK te gaan halen....zucht

105

Sli schreef:

Kom er net achter dat ik probeerde te branden op een Sony DVD-R, mn vorige games staan allemaal op TDK DVD-R. Zou het dat kunnen zijn? Wel balen want dan moet ik nu weer naar de winkel om TDK te gaan halen....zucht

Tsja, probeer imgburn, als dat niet lukt weet ik het ook niet volgens mij mag dat geen problemen geven. succes ermee

106

Sli schreef:

Op welke snelheid brand je?

107

Imgburn krijg ik hetzelfde probleem, ik brand op maximale snelheid, 16x geloof ik

edit: Maakt geen donder uit welke snelheid krijg telkens dezelfde melding bij Imgburn: I/O error, cannot write medium, incompatible format.

Dit is het logje:

I 09:11:08 Operation Started!
I 09:11:08 Source File: C:\Documents and Settings\Menneau\Bureaublad\gmb-mohf.iso
I 09:11:08 Source File Sectors: 2.294.912 (MODE1/2048)
I 09:11:08 Source File Size: 4.699.979.776 bytes
I 09:11:08 Source File File System(s): None
I 09:11:08 Destination Device: [1:0:0] _NEC DVD_RW ND-3500AG 2.16 (H:) (ATA)
I 09:11:08 Destination Media Type: DVD-R (Disc ID: SONY16D1)
I 09:11:08 Destination Media Sectors: 2.298.496
I 09:11:08 Write Mode: DVD
I 09:11:08 Write Type: DAO
I 09:11:08 Write Speed: 4x
I 09:11:08 Link Size: Auto
I 09:11:08 Test Mode: Yes
I 09:11:08 BURN-Proof: Enabled
E 09:11:09 Failed to Reserve Track! - Cannot Write Medium - Incompatible Format
E 09:11:10 Operation Failed! - Duration: 00:00:02
I 09:11:10 Average Write Rate: N/A - Maximum Write Rate: N/A

Ik snap er niks van iig sad

Laatst bewerkt door Sli (10-05-2007 08:11:32)

108

Misschien kan je de firmware in je brander updaten. Kan je behalve deze backups wel "gewone" data cd/dvd's maken?

ps. ik heb nog even lopen zoeken, heb je veel applicaties op de achtergrond open staan oid? 't schijnt dat je deze melding ook krijgt als je brander onvoldoende resources tot zn beschikking heeft. Dus sluit alles eens uit als je gaat branden, of start opnieuw op en brand een DVD als windows net is opgestart. Dan weet je zeker dat er niets extra's draait.

edit 2: 't zou helpen als je een wat uitgebreidere versie van je log post. Heb je die?

edit 3: 't schijnt aan de media/brander combinatie te liggen. Je brander schijnt niet overweg te kunnen met veel media, een firmware update moet dit deels verhelpen (lees deels)

Laatst bewerkt door Ibus (10-05-2007 08:25:00)

Wii Friendscode: 6171-0388-2084-7369
Mario Strikers: 3007-4839-6484
Mario Kart: 3995-6934-5271
Stuur even een PM als je me toevoegd met je eigen code.

109

Idd, het was de firmware, werkt nu perfect. Bedankt voor jullie hulp!

110

yw smile

111

ik heb hier princo dvd-rw's liggen zouden die werken?
dan probeer ik ze daarop eerst uit een daarna brand ik ze definitief

112

Hallo Bruinbaard,

Waarom vragen, je kan het toch gewoon proberen, werkt het niet jammer, anders smile
Ik gebruik zelf Platium DVD-RW Mini en 12cm DVD's.

Groetjes J@n

Laatst bewerkt door WIIstorm (11-05-2007 00:06:08)

113

Hallo,

Bedankt voor het antwoord, het werkt.
Het was eigenlijk te simpel.

Groetjes J@n

114

Sli schreef:

Heel raar, heb je al gegoogled? Wellicht moet je Nero opnieuw installeren of een insteling in Nero wijzigen.

115

Wie weet of Cooking Mama wel of niet een probleem kan geven mbt bricken??

zie: http://wiki.gbatemp.net/index.php/Wii_R … ility_List

116

Er is nu ook en echte pal versie uit, die zou gewoon moeten werken hehe.

117

jup

118

Ik heb nu al een aantal keer een wii spel gebrand op verschillende soorten dvd's zowel +r als -r. Steeds werkte het niet, of de wii speelde het spel af en stotterde heel erg. Nu heb ik gister tdk -r gebrand op 4x speed met imgburn. Nu speelt het spel, alleen om de 5 of 10 min en dan weer om het half uur loopt ie vast. Dan haal de ik dvd eruit, poets hem een beetje, doe de disc er weer in en hoppa ik kan weer verder spelen.

Nu ben ik benieuwd waar dit aan kan liggen?
Zou het ook schelen als ik dit spel op 2x speed brand?

Ik heb de wii ingesteld op 6x lezen, 3x lezen was helemaal niks.

Als nou bijvoorbeeld dit spel vloeiend speelt op de wii op een bepaald
type dvd, moeten dan alle spellen vloeiend spelen op diezelfde type's
dvd? Of kan het per spel verschillen?

119

Bjorn, probeer eens een disk die gebrand is in een andere brander. Of leen een spel van iemand anders van wie je zeker weet die geen problemen geeft.
Dan weet je of het aan je brander ligt.

120

Ik zal zodadelijk hetzelfde spel eens branden op een andere computer en morgen testen of het werkt. Ik laat het jullie weten.

121

Hallo

Ik heb al +- 40 iso's gebrand met Ashampoo Burning Studio v6.3 en een 15 met Ashampoo Burning Studio 7 en heb nog geen 1 spel gehad dat niet werkte.Ik heb zowel + als - gebruikt en ook platinium dvdkes zijn erbij en alles gaat perfect.Wel even de brandsnelheid naar x4 zetten. wink

122

Hallo

ik heb ongeveer 15 dvd gebrand met imation dvd+r  16 gebrand op 4 speed en deze werken allemaal perfect
daarna een nieuw serie gehaald van imation en deze werkt niet dvd kan ze niet lezen
geprobeert met philipds dvd-r 16 speed gebrand op 4 speed en deze werkt ook niet
ook met dvdinfopro op booklet gewijzigt en werkt nog niet ligt dit aan de dvd,s of doe ik iets niet goed
en waar moet ik naar kijken als ik dvd,s aanschaf voor de wii met wiikey
ook geprobeert met imgburn werkt ook niet HELP

123

aanvulling op het vorig bericht

ik heb de imation ook zonder booklet gebrand en de eerste 15 gingen perfect
de volgende serie met en zonder gewijzigde booklet gebrand en dat ging niet
ik heb hier 2 dvd branders pioneer dvr-106d
en de samsung sh-s182d
maxell dvd+rw ging wel maar na de berichten hier gebruik ik hem alleen nog maar om te testen
moet ik sons ook kijken naar de typoe coating die is aangebracht op de dvd,s?????

124

Ik neem aan dat je met Booklet de Booktype bedoelt en DVD+R op DVD-ROM hebt gezet?
Verder zou ik gewoon over gaan op DVD-R als je problemen hebt met +R. Verder staat bij de pioneer branders de booktype voor +R (Tenzij je andere firmware hebt geflasht) al op DVD-ROM.
En Imation is nou niet bepaald een wereldmerk. Voor PC is het prima maar voor consoles kan je toch voor de wat betere merken gaan.
Philips heeft ook niet een vaste kwaliteit blijkt uit het verleden en verhalen. Ga daarom voor bijvoorbeeld Verbatim en andere goede merken.

125

Ik heb het spel op de andere pc gebrand en op mijn eigen pc met 2x speed, op mijn eigen pc blijft hetzelfde probleem, dus de brander zal wel niet goed zijn. Die van de andere pc, met dezelfde instellingen (imgburn 2x speed, tdk -r) werkt perfect.